Статья посвящена изучению новых способов привлечения внимания аудитории на телевидении. Интерес зрительской аудитории становится главным критерием при создании новостей, аналитических и других материалов. Такое определение основных задач телевидения вызывает дискуссию о границах жанров СМИ. Рассматривается вопрос появления новых жанров, соответствующих требованиям инфотейнмента и интертейнмента. Сегодня в структуре известных телевизионных жанров выделяется то, что еще не принято называть жанром, но уже сложно назвать просто структурным элементом телевизионного сюжета, в силу его самостоятельности и функциональности. Речь идет о так называемом лайф-ту-тейп.
Television is in active search of new ways to attract the attention of the audience, their interest becomes the main criterion of news and analytics. Such definition of the main tasks causes the discussion about boundaries of TV genres, the purpose of news broadcasts, and social responsibility of television. The article discusses the emergence of new genres, corresponding with the requirements of the infotainment and entertainment. Today, from the well-known television genres stands out something that is not yet customary to be called genre, but is difficult to name just a structural element
of the television scene because of its completeness, reasonable autonomy and integrity. It is a question about so-called life to tape.