dc.contributor.author |
Сабянин, Н. Н. |
|
dc.date.accessioned |
2015-02-18T05:21:10Z |
|
dc.date.available |
2015-02-18T05:21:10Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.citation |
Сабянин Н. Н. Коммуникативные стратегии заголовков рекламных статей // Вестник НГУ. Серия: История, филология. – 2012. – Т. 11. – Вып. 6. – С. 122-126. – ISSN 1818-7919. |
ru_RU |
dc.identifier.issn |
1818-7919 |
|
dc.identifier.uri |
https://lib.nsu.ru/xmlui/handle/nsu/6525 |
|
dc.description.abstract |
The paper investigates the use of journalistic and advertizing discourses in the headlines of advertizing materials with the purpose of implementing the writers’ intents. The author provides examples to demonstrate the use of the journalistic discourse to attract the readers’ attention and to disguise the underlying advertizing intents of the material. |
en_EN |
dc.description.abstract |
В статье исследуется, как взаимодействие журналистского и рекламного дискурсов в заголовках рекламных материалов используется для реализации интенций адресантов. На ряде примеров автор показывает использование журналистского дискурса для привлечения внимания аудитории и маскировки рекламных интенций материала. |
ru_RU |
dc.language.iso |
ru |
ru_RU |
dc.publisher |
Новосибирский государственный университет |
ru_RU |
dc.subject |
дискурс |
ru_RU |
dc.subject |
реклама |
ru_RU |
dc.subject |
коммуникативные стратегии |
ru_RU |
dc.title |
Коммуникативные стратегии заголовков рекламных статей |
ru_RU |
dc.title.alternative |
Communicative strategies of the headlines of advertizing materials |
en_EN |
dc.type |
Article |
ru_RU |