DSpace Repository

Трансляция мировых брендов средствами китайского языка

Show simple item record

dc.contributor.author Дубкова, О. В.
dc.contributor.author Лукина, И. С.
dc.date.accessioned 2015-02-18T05:20:58Z
dc.date.available 2015-02-18T05:20:58Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Дубкова О. В., Лукина И. С. Трансляция мировых брендов средствами китайского языка // Вестник НГУ. Серия: История, филология. – 2012. – Т. 11. – Вып. 4. – С. 196-201. – ISSN 1818-7919. ru_RU
dc.identifier.issn 1818-7919
dc.identifier.uri https://lib.nsu.ru/xmlui/handle/nsu/6474
dc.description.abstract The paper presents the analysis of translation techniques of brands in the Chinese language. Currently, there is a shift from the traditional methods of loan translation to transliteration and adaptation of global brands names by means of the Chinese language, which is related to updating the pragmatic function of language to brands names. As the translated brand name it is used positively marked vocabulary of the Chinese language that is close in sound to the original language, so we can see the process of semantic and phonetic adaptation of non-equivalent vocabulary of Chinese language. en_EN
dc.description.abstract В статье представлен анализ приемов перевода брендов на китайский язык. В настоящее время наблюдается переход от традиционно используемых приемов калькирования к транслитерации и адаптации имен мировых брендов средствами китайского языка, что связано с актуализацией прагматической функции языка для имен брендов. Для перевода используется положительно маркированная лексика, близкая по звучанию исходному языку, таким образом происходит семантико-фонетическая адаптация безэквивалентной лексики в китайском языке. ru_RU
dc.language.iso ru ru_RU
dc.publisher Новосибирский государственный университет ru_RU
dc.subject китайский язык ru_RU
dc.subject приемы перевода ru_RU
dc.subject брендовая культура ru_RU
dc.title Трансляция мировых брендов средствами китайского языка ru_RU
dc.title.alternative Translation of global brands by means of the Chinese language en_EN
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account