Abstract:
Экономический факультет Новосибирского государственного университета за 40 лет своего существования накопил определенный опыт постоянного обновления преподавания экономических дисциплин. В статье освещаются: переход к постоянному мониторингу экономических знаний на основе крупнейших электронных библиографических баз (EconLit и др.); создание и использование для согласования учебных дисциплин и выявления новых областей исследования «карт» взаимосвязей между областями экономических исследований и частотных терминологических словарей; активизация изучения экономических дисциплин и использование компьютерных технологий.
Description:
The faculty of economics of Novosibirsk state university for 40 years of the existence has saved up a certain experience of constant updating of teaching of economic disciplines. In this article the following directions are displayed: transition to constant monitoring of economic knowledge on the basis of the largest electronic bibliographic bases (EconLit and others); creation and use for the coordination of subject matters and search of new areas of research of «maps» of interrelations between fields of economic researches and frequency terminological dictionaries; activation of studying of economic disciplines and use of computer technologies.